prettygreeting


click to create your own

Tuesday, August 10, 2010

Ramadhan kembali menjengah kita...

Assalammualaikum,
Esok nak sambut Ramadhan dah, sekejap jerr masa berlalu kan.. tapi kenangan Ramadhan yang lepas betul2 berbekas di hati aku & aku xkan lupa sampai bila2.. hmm, tahun ni macam biasa jer lar sambut Ramadhan kat kolej lagi & insya Allah Ramadhan terakhir kami disini sebelum tamatkan pengajian bulan 4 tahun depan, apa yang bezanya Ramadhan kali nie, 1st day sambut kat kolej kalau ikutkan hati nak jer balik rumah tapi memandangkan puasa jatuh pada hari Rabu & Khamis plak ader klaz & presentation tuk subjek Fiqh Qadha’ aku batalkan niat nak balik. Lagipun takkan lar asyik nak balik jer kan?? Hmm, suasana kat kolej pulak lain ceritanya.. orang sibuk duk tunggu nak sambut Ramadhan yang dieorang kat sini da sibuk duk pasang lagu raya plak.. ish!ish!ish! sampai balik kelas tadi ader lar dengar suara sumbang yang cakap “wey, puasa pun belum start lagi lar” huhuhu… macam2 ragam dieorang ni sume… tapi, e2 hak masing2 lar aku xmo komen lebih2 takut nanti aku pun terikut samer plak..heeee~ tahun nie sambut puasa ngan housemate baru!!! aku ader ibu, kak ema, kak teh, pika, tika n my luvly habla.. happy sangat duk ngan dieorang walau kadang2 teringat jugak ngan peristiwa yang lepas.. tipulah kalau aku da lupa sume benda yang da jadi, xsemudah tu aku nak buang sume kenangan tu.. kata orang memaafkan perbuatan seseorang tu lebih mudah dari melupakan apa yang dia lakukan!!!! I keep on trying 2 forgive and forget everything.. aku tetap percaya setiap daripada kejadian yang Allah ciptakan tu ader hikmah yang tersembunyi.. dan aku kan tetap setia menanti apakah hikmahnyer sume yang berlaku ni.. jadi sempena Ramadhan yang bakal menjelang ni aku betul2 mengharapkan sesuatu yang baik akan berlaku dan merubah semua yang keruh menjadi jernih kembali walau kejernihannya xsebaik warna yang asal.. harapnya jugak Ramadhan kali ni aku dapatlah nak top up amal ibadah banyak2 dan dapat manfaatkan Ramadhan kali ni sebaik mungkin, harapnya dapat perbaiki apa yang kurang pada Ramadhan yang lepas2 dengan amalan yang berlipat kali ganda… insya Allah=) ahlan, ahlan ya Ramadhan.. aku menantimu dengan penuh rasa kesyukuran… muga Ramadhan kali ni bukanlah Ramadhan terakhir buat kita semua..=_=


“Andai ini Ramadhan terakhir buat kami :“Jadikanlah ia Ramadhan yang paling bererti…paling berseri…menerangi kegelapan hati kami menyeru ke jalan menuju redha serta kasih sayangMu Ya Ilahi, muga bakal mewarnai kehidupan kami di sana nanti”
Ya Allah, Engkau ampunkanlah segala dosa yang telah kami lakukan di dunia ini samada yang kami sedari atau tidak kami sedari”
“MARHABAN YAA RAMADHAN”

No comments:

Post a Comment